Moderator
Oznaczenia cywilizacji:
G - Nature
R - Fire
U - Water
Y - Light
B - Darkness
Rodzaje talii:
Rush - Najszybszy rodzaj talii, składające się z kart w koszcie 1-4 many, aby wykończyć przeciwnika jak najprędzej
Aggro - Talia również polegająca na szybkim ataku, jednak posiada również droższe stwory, dzięki czemu może wesprzeć się w późniejszych turach
Control - Talia opierająca się na kontrolowaniu przeciwnika w określonych strefach gry, zwykle jest dość wolna(dlatego przegrywa z Rushem), w większości składa się z kart nie służących do atakowania tarcz przeciwnika, posiada tzw. Finishera
Mill - Najgrubsze talie(przeciętnie ponad 100 kart), do tego najnudniejsze, ich taktyką jest powstrzymywanie opponenta aż do czasu, kiedy skończą mu się karty w talii i automatycznie przegrywa
Terminus - Deck, który do poprawnego działania wymaga określonej karty, przykładami Terminusów są Bombazar Deck(Terminus Aggro) lub talia z blockerami oparta na Diamond Cutterze(to już raczej Terminus Control)
Combo deck - Talia, której zadaniem jest wesprzeć określony combos, aby osiągnąć zwycięstwo - potrzebuje więc kart do comba i takiej "otoczki", czyli części decka, która będzie bronić i spowalniać przeciwnika aż do czasu użycia kombosu.
Tiery - klasyfikacja decków pod względem siły w metagrze:
Tier 1 - najlepsze talie w metce, obecnie RUB i BUY Controle
Tier 2 - talie średnie, np. UB Control
Tier 3 - qpska metagry, np. Cusdalf Combo Deck
Amount of Shields - przewaga nad przeciwnikiem w ilości posiadanych tarcz
Bouncing - wracanie stworów z pola bitwy do ręki
Cookie-cutter(cc) - deck wiodący prym w metagrze, wygrywający prawie wszystkie turnieje. Słabsi gracze kopiują go co do karty, ponieważ też chcą dobrze grać, w wyniku czego metagra się "muli"
Combo - nietypowe zagranie kilku kart, można je podzielić na prostsze(np. Aqua Surfer, a po nim wezwany Locomotiver), a także comba bardziej skomplikowane, za pomocą których można nawet wygrywać duele(np. Judgement of the Fire's Sword and the Water's Blade i Tanzanyte, the Awakener)
Crit - potwór
Deck - talia
Discard - wyrzucanie kart/karty z ręki na grave (cmentarzysko)
Draw - dobieranie kart z góry talii
Field Presence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości potworów na polu bitwy
Finisher - karta, której używamy do bezpiecznego zniszczenia tarcz przeciwnika (blokuje Shield Triggery/kontrę wroga), niekoniecznie stwór. Przykłady: Cryptic Totem, Hydro Hurricane
Graveyard/Grave - cmentarzysko (tam idą zniszczone stwory, użyte spelle, zdiscardowane karty)
Hand Adventage - przewaga nad przeciwnikiem w posiadaniu kart w ręce
Mass Removal - masowe niszczenie stworów (np. Burst Shot)
Mana Affluence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości kart w strefie many
Mana Burn - niszczenie many przeciwnika
Mana Rush/Mana Acceleration - szybsze zdobywanie many, dzięki efektą jakichś kart (np Bronze-Arm Tribe)
Metagra - aktualne środowisko skutecznych decków i powszechnie używanych kart
MatchUp/MU - analiza starcia dwóch decków z określeniem, który wygra, często procentowym. Przykładowo MU Control vs Rush to Control < Rush z 30% szansą na zwycięstwo Controlki , ale już Rush < RUY Control w 60% przypadków.
Mono- Mono to talia zbudowana z kart tylko jednej cywilizacji, np Mono Water, Mono Light
Newbie - nowy w grze
N00b/Nub/Naps - ktoś, kto nie wie, że nie wie jak się gra, w związku z czym WYDAJE MU SIĘ, iż grać umie
Opp/Opponent - przeciwnik
OTK - One Turn Kill - zniszczenie w jednej turze wszystkich tarcz przeciwnika i dobicie go
pr0 - coś pr0fesjonalnego, rzecz bardzo kólaśna i ogólnie spoko (np. pr0 Shinr0)
Prox - rodzaj zastępstwa (podróbka, wydruk karty) na jakąś ważną kartę, której nie możemy zdobyć oryginalnej
Removal - pojedyncze niszczenie stworów (np. Terror Pit)
Renervating - odsyłanie kart z cmentarzyska do ręki (np. Corpse Charger)
Scrub - gracz, który nie umie sobie poradzić z silniejszą talią i twierdzi, że gra nią "nie daje funu"
Searching - wyszukiwanie sobie kart z talii
Shroot/Crap - karta uznana przez ogół za słabą (chociaż może mieć w sobie ukryty potencjał)
Slot - miejsce w decku na określoną liczbę kart podobnego typu - np. jeśli ustaliliśmy, że chcemy mieć 8 kart discardujących w decku, mamy wolne 8 slotów
Staple - karta uznawana za bardzo dobrą, staple są "ciałem" wielu talii
Swarm Deck - talia zbudowana wokół jednej rasy, wyróżniamy też Twin Swarm oraz Triple Swarm, oparte odpowiednio na dwóch lub trzech rasach
Synergia - rodzaj współpracy pomiędzy efektami biernymi kart, czyli np. Hourglass Mutant ze stworkami wody, albo Illusionary Merfolk z Cyber Lordami
Tech - wprowadzenie przez siebie jakiejś karty do określonego szkieletu decka jako dopełnienie go
Toolbox (splash) - wrzucenie stosunkowo małej ilości kart innej cywilizacji by wyeliminować jakąś słabość talii lub wzmocnić ją w jakimś aspekcie
Top-decking - sytuacja w grze, kiedy jesteśmy bez kart i musimy sobie radzić WYŁĄCZNIE kartami drawowanymi na początku tury - często może doprowadzić do przegranej
Ostatnio edytowany przez Shobu Kirifuda (2008-07-28 10:55:18)
Offline
Moderator
ale ja mam ogulne
Offline
Moderator
no o to chodzi a co myślałeś że ja to pisze
Offline